MANJAKAN DIRI DI KAYU MANIS SPA, SUBANG BESTARI

Assalamualaikum w.b.t. Ain ni nak di katakan kaki SPA tu tak lah tetapi bila badan dah penat, mulalah jemariku mencari SPA di kawasan Shah Alam. Kenapa kena Shah Alam? Sebab kebanyakkan SPA di Shah Alam banyak mengamalkan konsep muslimah. Ada juga SPA yang tulis untuk wanita tetapi suami boleh masuk kat ruang tamu. Maaf cakap saya memang rasa tidak selesa jika mengamalkan konsep SPA sebegitu.

spa di shah alam

Kayu Manis SPA ni orang lelaki memang tidak boleh masuk langsung. Jadi para suami yang nak mengikut tu lupakanlah hasrat dan boleh la mengeteh di kedai mamak yang berdekatan.

spa di shah alam

Pengalaman pertama kali Ain masuk ke dalam SPA ini ialah wow!! Memang agak jakun sikit tetapi berjaya menutupi kejakunan tersebut dengan berbual kosong bersama Manager SPA dan buat-buat biasa sahaja walhal dalam hati ini dah kembang sekembang-kembangnya perasaan kagum tu… hahaha..

spa muslimah di shah alam

Hiasan dalamannya memang mengkagumkan disamping muzik alunan Bali. Lupa nak bagi tau konsep SPA ini adalah Bali. Jadi bagi korang yang tidak pernah sampai ke Bali (macam diriku) boleh la feel-feel dah sampai di Bali dengan mengunjungi SPA ini. Hehehe..

kayu manis spa 2

Sebaik sahaja duduk di kerusi, Ain di tanya samada hendak ambil pakej yang mana.. Full package menjadi pilihan Ain. Harga perkhidmatannya juga agak berpatutan. Paling tinggi pun dalam RM 300 lebih. Oh ya! SPA ini juga menyediakan pakej untuk urutan, bertangas, bersauna untuk ibu berpantang. Yang ini cajnya agak mahal sebab ia mengambil masa 3-7 hari perkhidmatan.

Sebagai permulaan Ain dihidangkan dengan minuman halia campuran madu. Sedap juga dan boleh di buat dirumah.. hehe. Ain juga di tanya samada nak guna scrub perisa apa? Hehehe.. kelakar pula scrub pon ada perisa.. (nampak nau kejakunan ku disitu) Ain memilih scrub perisa kopi dan minyak perisa halia.

Pakej yang Ain ambil ni termasuk sauna, scrub, mandi susu/bunga, urutan aromaterapi, facial dan foot massage. Prosesnya berlangsung selama 3 jam tetapi rasanya sekejap yang amat. Tak puas rasanya.. Pembantu SPA juga seorang mudah melayani dan daripada Indonesia. Jadi sambil dia membetulkan urat tu sambil berborak la. Rajin benau kau ni berborak Ain.. haha.. Ada juga rasa nak tidur tapi tak sempat sebab rasa macam sekejap je…

Kayu Manis SPA ni ada mempunyai cawangan di di Denai Alam, Shah Alam. Alamat Kayu Manis SPA ialah:

Kayu Manis SPA, Subang Bestari

No. 56, Jalan Nova U5/N,

Subang Bestari, Shah Alam, Selangor

No. Tel: 03-7734 3104

Kayu Manis SPA Denai Alam

No. 17, Jalan Elektron F U16/F E Boulevard Denai Alam,

Seksyen U16, Shah Alam, Selangor

No. Tel: 019-307 5777

Sebenarnya untuk ibu-ibu yang pernah bersalin dan melahirkan anak sesekali elokla memanjakan diri di SPA samada melakukan rawatan aromaterapi atau rawatan urutan kampung. Bukannya apa, orang perempuan bila dah bersalin banyak urat putus dan mengembang. Kalau tak dijaga masuk umur 40 tahun dah sakit pinggang, rahim jatuh, putus selera, kerap marah dan lain-lain lagi.

Kalau rasa macam membazir je pergi SPA, boleh juga buat di rumah sendiri dengan mengamalkan petua kecantikan nenek kita dahulu. Nanti saya kongsikan ya petua-petua kecantikan untuk ibu-ibu yang pernah melahirkan supaya korang rasa yakin sebagai seorang isteri. Chewah!… Stay tune!