SUSU PEMBERI TENAGA KEPADA IBU MENGANDUNG

Assalamualaikum w.b.t. Ain pasti sangat tidak ramai ibu mengandung yang terlepas daripada rasa mual, tiada selera makan, rasa keletihan melampau semasa di awal kehamilan atau di sepanjang kehamilan. Keadaan ini sedikit sebanyak menganggu diri, bayi, keluarga dan orang sekeliling.

Bayangkan jika sehari muntah melebihi 10 kali dan langsung tidak boleh menjamah makanan. Boleh lembik badan. Semasa mengandungkan anak yang kedua juga Ain tidak terlepas daripada muntah di siang hari dan malam hari. Pendek kata siang malam muntah la. Masa tidur je tak muntah. Hehehe..

muntah

Penyelesaiannya Ain mengambil Energizing Soy Protien (ESP) untuk penambah tenaga dalam diet harian. Alhamdulillah keadaan semakin baik. Dah rasa bertenaga sedikit pergi balik kerja dan melakukan urusan rumah. Muntah-muntah juga semakin berkurangan.

Jadi apakebendanya ESP tu? ESP adalah minuman susu protien soya yang membekalkan tenaga dan memberi rasa kenyang kepada ibu. Oooo… susu soya rupanya.. Lagi? ESP mengandungi 9 asid amino yang penting yang tidak dapat dihasilkan sendiri oleh badan. Akibat jika kekurangan asid amino ialah tubuh akan mengambil asid amino di otot dan akhirnya otot jadi lemah. Sebab itu ibu mengandung sentiasa lemah dan tidak bermaya kerana kekurangan asid amino.

susu untuk ibu mengandung

 

Asid amino juga boleh diambil pada ayam, ikan dan daging tetapi apabila telah dimasak ia akan memusnahkan sebahagian asid amino dalan makanan tersebut.

Apa yang best sangat ESP ni?

Minuman soya (ESP) ini di perbuat daripada soya Non-GMO. Non GMO ialah soya yang tidak di tukar genetiknya semenjak azali lagi. Yang merbahaya ialah soya yang mengandungi GMO iaitu baja untuk mempercepatkan tumbesaran dan hasil yang lebih banyak. Contohnya ayam karen dan dengan ayam kampung. Ayam karen disuntik dengan hormon supaya cepat membesar dalam masa 40 hari manakala ayam kampung hanya di beri makan jagung dan beras.

Selain itu ESP ini semasa proses pembuatannya ia di basuh dengan air sejuk biasa dan bukannya alkohol. Kebanyakkan soya yang dijual di pasaran selalunya di basuh dengan alkohol kecuali tempe Wak Seman la…  Itu memang sah-sah ori macam ESP.

Minum soya boleh sebabkan anak alergik ke?

Jika korang mengambil soya GMO kemungkinan bayi alergi atau ekzema memang tinggi tetapi ESP adalah soya Non-GMO. Kemungkinan bayi lahir alergi atau ekzema sangat rendah tetapi kebanyakkan bayi ibunya mengamal ESP mendapat kulit gebu putih melepak gitu.

Apakah kebaikan ESP?

  • Memberi tenaga dengan cepat. Kalau mengandung tu tiada lah duduk terbaring sahaja.
  • Sumber protien yang penting sebagai asas pembetukan bayi di dalam kandungan. Apabila sel-sel badan kita sihat maka anak yang di kandungkan insyallah sihat.
  • Meningkatkan sistem pertahanan badan dan mengelakkan bada dari selalu sakit
  • Memberikan rasa kenyang yang berpanjangan.
  • Menaturalkan asid di dalam perut dan melegakan gastrik.
  • Menghalang strechmark semasa mengandung..
  • Kulit dan rambut semakin cantik dan menghasilkan rambut yang sihat dan kuat tanpa keguguran.
  • Sesuai diambil oleh pesakit kencing manis kerana ia mempunyai indeks glisemik yang rendah.
  • Selalunya lepas bersalin mesti badan jatuh mengelambir tetapi dengan pengambilan protien/ESP sejak dari kehamilan ia membantu menguatkan otot badan dan mengurangkan kesan mengelambir itu.
  • Luka cepat sembuh dengan cantik.
  • Memberi tenaga meneran semasa proses bersalin nanti.

Apakah kata ibu-ibu yang telah mencuba ESP?

Puan Noraihan Salleh Huddin:

Saya minum ESP sepanjang hamil anak sulung. Tak de ekzema. Kulit anak sihat, tak sensetif.

kulit bayi cantik

Puan Khadija Wiraie:

Anak saya lahir tanpa jaundis yang tinggi even saya darah O… saya pon cam tu gak fikir sebelum ambiul ESP.. tapi bila amik.. kulit anak elok tiada alahan.. berat badan terkawal… strechmark pon tiada lepas bersalin. So minum lah ESP untuk kesihatan. Pasal kalau minum soy based anak kulit putih tu tak betul ;p sebab kalau mak bapak tak cerah mana mungkin la anak cerahkan.. hehe.. Tapi baby saya lahir elok je licin kulit, kulit mengelupas-ngelupas pon tiada.. Masa nak bersalin saya minum ESP.. ada energy nak bersalin.. so tak de la jahit.. alhamdulillah.. beza tau guna preggy ke 2 dengan tak guna ESP masa 1st pregnancy..

kulit bayi cantik

Puan Husnul Khotimah:

Anak sulung saya amalkan. Minum soya… time tu tak tau pasal soya anak jadi putih tapi kulit sensetif. Lahir memang kulit dia cerah tapi agak sensetif. anak ke 3 saya minum ESP, tak ambil soya lai, anak kulit cantik, cerah dan tak sensetif, tiada jaundis. Kalau luka ke ruam cepat je baik.

makanan hilangkan muntah

Puan Jue Amoh:

Alhamdulillah saya pun baru lepas bersalin.. mengamalkan ESP semasa mengandung memang baik sangat.. sebab kulit babay ggebu dan cantik..Lagipun ESp membekalkan tenaga semasa saya mengandung…

senang bersalin

Berminat tetapi harga berapa ya?

RM 150 untuk 1 canister 850 grm. Penggunaannya sehingga 2 bulan.

Cara minum ESP?

Ibu boleh minum terus sahaja atau campurkan bersama Milo, buat ais krim atau smoothies.. Ia sangat enak bila diminum dalam keadaan sejuk!

Tempahan

Hubungi Ain SMS/Whassup/Telegram di 016-6684862 (Ain Ridzuan)