SALAM MAULIDUR RASUL 2015

Hari ini Ain menyertai Program Maulidur Rasul Peringkat Negeri Selangor di Stadium Malawati, Shah Alam. Berarak bermula di Stadium Mini dan berakhir di Stadium Malawati. Dah lama sebenarnya tak join aktiviti macam ini di sebabkan beranak kecil. Sekarang ni anak-anak dah besar sikit boleh lah mak dia mengebang sikit.

maulidur rasul 2015

Bergambar terlebih dahulu sebelum berarak

 

Perarakan bermula jam 9.00 pagi tapi kami kena tunggu semua sampai termasuk Y.A.B Dato’ Azmin Ali. Longgar lutut juga lah tunggu. Ye lah dari jam 7.00 pagi kena standby. Disamping itu, terdapat juga pertandingan kontingen mana yang terbaik. Pemilihan pemenang berdasarkan keseragaman pakaian, cukup kedatangan dan sepanduk yang menarik.

maulid nabi 2015

Kakak-kacak cantik tengah posing

Kontigen saya semuanya terdiri daripada kakak-kakak cantik so jalan berarak pun ala-ala lemah gemalai gitu. Jauh tau! 1.8 km ye… sampai melecet kaki kakak cantik ni. Hehe..

Sebaik sahaja sampai di dalam stadium Malawati, kitaorang duduk di tempat yang di sediakan. Macam syurga bila dapat duduk tau. Sepanjang program tersebut kami di hidangkan dengan persembahan nasyid, sketsa dan tazkirah ringkas dari Sheikh Habib Ali Zainal Abidin tentang kesederhanaan di dalam Islam.

maulidur Rasul

Sebenarnyakan Ain minat sangat pada Sheikh Habib Ali Zainal Abidin tau. Masa mengandungkan Zafri memang hari-hari nak dengar suara dia berceramah. Kalau tak dapat dengar sehari macam ada yang tak kena je. Pastu teringin sangat nak tahnik Zafri dengan beliau tetapi apakan daya rezeki tu Allah lambatkan. Mungkin anak yang ketiga insyallah…

Bila nampak beliau diatas pentas memang pandang tak mengerlip . Doa saya semoga anak-anak kita menjadi anak yang soleh seperti beliau. Ameen.. Pendek kata Ain enjoy sangat sertai program macam ini. Kalau tahun depan ada lagi Ain nak sertai.. Insyallah..

Comments

  1. jom kita semua perbanyakkan selawat..tak kira hari maulidur rasul ataupun tidak
    blogger lelaki recently posted…Cara Pasang Whatsapp Share Button di BlogMy Profile

  2. cantik warna tema baju hehehe
    jom banyakkan selawat:)
    Mak Jemah Jual Vitamin recently posted…Hikmah Tersembunyi Dalam Dugaan Banjir BesarMy Profile

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge