BAGAIMANA CARA PENJAGAAN TALI PUSAT BAYI SELEPAS DILAHIRKAN?

Assalamualaikum wbt. Tali pusat bayi merupakan tempat saluran pelbagai nutrien dan oksigen semasa bayi di dalam kandungan ibu. Ada sesetengah ibu bapa … [Continue reading]

KECUR AIR LIUR BILA TERPANDANG JERUK MADU

bahaya jeruk kepada ibu mengandung

Assalamualaikum wbt. Ain adalah seorang peminat jeruk. Tidak kira lah Jeruk Madu Pak Ali atau lain-lain jenama. Bila ternampak jeruk je mesti nak … [Continue reading]

AYAM PANGGANG MEMANG ENAK TETAPI AWAS!

Makanan yang perlu dielakkan semasa mengandung

Assalamualaikum wbt. Siapa kat sini suka makan ayam panggang angkat kening! Ain salah seorang penggemar ayam panggang. Sedap di makan bersama sos cili … [Continue reading]

CARA URUSKAN URI DENGAN BETUL

CARA PENGURUSAN URI

Assalamualaikum wbt. Uri adalah plasenta yang membekalkan makanan, oksigen dan menyingkirkan karbon monoksida dan sisa perkumuhan bayi di dalam rahim. … [Continue reading]

SUAMI PENGSAN TATKALA LIHAT ISTERI SAKIT BERSALIN

peranan suami ketika isteri sakit bersalin (Custom)

Assalamualaikum wbt. Pengalaman bersalin cahaya mata merupakan pengalaman yang tidak dapat di lupakan seumur hidup. Ada yang mengembirakan, ada juga … [Continue reading]

KEPALA BAYI DAH MASUK LALUAN.. GET READY MAMA!!

bayi masuk laluan

Assalamualaikum wbt. Minggu ini kawan Ain Cik Senah dah 37 minggu kehamilan. Kembang kuncup jantung dia nak bersalin tidak lama lagi. Anak pertama … [Continue reading]

LUKA BERSALIN CANTIK DENGAN BUAH OREN!

sembuhkan luka bersalin dengan buah oren

Assalamualaikum wbt. Sebut je buah oren mesti teringat kalau buat jus oren masa musim panas ni memang mengiurkan. Di samping sedap di minum ketika … [Continue reading]

PENGERING RAMBUT PULIHKAN LUKA BERSALIN?

cara cepat sembuhkan luka bersalin pembedahan

Assalamualaikum wbt. Macam pelikkan bila pengering rambut boleh pulihkan luka bersalin? Biar betik. Bukannya ada kajian perubatan pun. Hehehe.. Ini … [Continue reading]

BOLEHKAH WARNA RAMBUT KETIKA MENGANDUNG?

warna rambut ketika hamil

Assalamualaikum wbt. Mewarnakan rambut adalah perkara yang paling di gemari oleh sesetengah wanita tidak kira wanita berhijab atau tidak. Ain juga … [Continue reading]

KULIT MACAM KATAK PURU LEPAS BERSALIN

Assalamualaikum wbt. Hari ini Ain agak penat sedikit sebab baru balik dari kampung. Rasanya hari ini musim kemalangan secara berjemaah. Banyaknya … [Continue reading]