ABC TANJUNG MINYAK MELAKA YANG MEMUKAU JIWA…

Assalamulaikum w.b.t. Sabtu lalu secara tiba-tiba tekak miang ku ini teringin sangat nak makan Air Batu Campur atau nama sempoinya ABC. Tapi dimana ye tempat makan ABC yang sedap sehingga termimpi-mimpi? Pekena ABC petang-petang memang asyik.

Kebetulan pula masa itu, Ain sekeluarga pulang ke kampung mentua di Tangga Batu. Jadi di dalam perjalanan sampai ke rumah mentua tu hendak juga membasah tekak di samping melegakan otot-otot punggung yang rasa macam dah nak kematu nih.

Sedang berborak dengan suami secara tiba-tiba mata ku terpaku ke sebuah kedai minum. Haaa… kedai ni dah 2 tahun buka tetapi tak sempat-sempat nak menyinggah. Asal nak menyinggah je mesti ada hal. Jadi hari itu dah memang rezeki lah. Kedainya ialah ABC Tanjung di Tanjung Minyak, Melaka.

Kedai ini betul-betuk terletak di simpang tiga nak masuk ke stesen Minyak Petronas Tanjung Minyak. Kalau ikut Lebuh Raya AMJ tu masuk signboard Pantai Puteri dan terus je sampai nampak simpang tiga sebelah kanan ada Restoran ABC Tanjung. Kalau tak faham korang boleh la menggoogle kan diri ye.

Sebaik sahaja Ain duduk, budak pelayan itu datang dan mengambil pesanan dengan pantasnya. Order pun sampai dengan lajunya. Terkujat gak mak! Kat sini remaja-remaja selalu lepaking, so kalau nak bawa anak kecil agak kurang sesuai sebab kebanyakkannya pasangan yang bercinta-cintun (malu ai tau). Kitaorang dah datang jadi hadap je lah.

Ain order ni… idaman kalbu.. makan sampai meleleh air hidung… ABC Tanjung Special 1!

 

ABC Tanjung minyak melaka

Tak sah kalau tak makan sesuatu. Ain order Rojak satu! Rasanya pedassssss… sangat sesuai dengan tekak orang Melaka sejati seperti diriku..

 

ABC Tanjung minyak melaka

En. Suami pula pekena Cendol pulut yang menikam kalbu. Penat Ain jeling cendol pulut dia, dia buat muka selamba je. Sedap sangat ke bang?…. Hehe..

ABC Tanjung minyak melaka

Anak-anak pula ala-ala mat salleh iaitu Banana Split dan French Fries…. Yang ni dah tentu-tentu rasa macam kat rumah..

 

ABC Tanjung minyak melaka

Amacam tergoda tak? Untuk pengetahuan korang kedai selalunya ramai orang dan tidak terhad hanya makanan yang sempoi-sempoi je. Ada juga Satay Tulang, Nasi Lemak, Mee Kari dan pelbagai lagi. Ni alamatnya:

 No. 48, Jalan TMS 8,

Taman Tanjung Minyak Setia,

75250 Melaka.

Bagi mak-mak comel yang tengah mengidam tu boleh la pergi disini ye..

Comments

  1. bukan kata mak-mak yang mengidam je teringin, yang tak mengidam ni pun rasa nak balik sekarang hehehe
    Mak Jemah Jual Vitamin recently posted…Power Pumping Teknik Banyakkan Susu BadanMy Profile

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge